11/23/2018

Nachhilfeunterricht Nr. 4 für AG, LG und OLG München: Das Semiotische Dreieck für diese Provinz-Juristen

"Es ist bei dem Bild auch nicht erkennbar, dass sich der Angeklagte eindeutig gegen den Nationalsozialismus ausspricht."

LG München Richterin Baßler zu diesem Meme unten
. . . . . . . .

Wir wenden uns aus den intellektuellen Niederungen der Nymphenburger Strasse in der Provinz zur Einstimmung zu ein wenig Anspruchsvollerem, um dann etwas näher auf besagtes Meme einzugehen:

THE AFFECT AND EFFECT OF INTERNET MEMES: ASSESSING PERCEPTIONS AND INFLUENCE OF ONLINE USER-GENERATED POLITICAL DISCOURSE AS MEDIA
Submitted by Heidi E. Huntington - Department of Journalism and Media Communication
"Memes may be understood as representational discourse by considering them through the lens of visual rhetoric, which analyze visual artifacts as persuasive messages. Visual rhetoric expands on traditional rhetorical theory of spoken discourse (Foss, 2004) and understands such rhetorical artifacts to be created by individuals to construct meaning (Foss, 2004). Traditionally, rhetoric is “considered to be public, contextual, and contingent” (Kenney, 2002, p. 54), and these characteristics are present in memes. Memes’ visual nature lends itself to several specific rhetorical practices. These include such techniques as: The use of iconic images and intertextual references to multiple texts to create visual enthymemes, in which viewers are drawn into the construction of the argument by cognitively making a connection to fill in the image’s unstated premise (Blair, 2004); the use of tropes such as metaphor or typed personas (Lewis, 2012) across memes also fill an argumentative need; and dialogism through the rhetoric of irritation caused by the juxtaposition of incongruous images the brain must pause to understand (Stroupe, 2004).
Visual communication, including rhetoric and discourse, has been influential to politics and the study of political communication for some time, especially from rhetorical and persuasive perspectives. Abraham (2009) examined editorial cartoons and argued that their visual qualities offer deep reflection on and can orient viewers to social issues. Abraham noted that editorial cartoons’ humor, far from being simple, derives from their ability to deconstruct complex ideas using symbolic images (p. 121). Neuberger and Krcmar (2008) argued that editorial cartoons are politically and ideologically charged, and experimentally demonstrated attitude change in participants who viewed such cartoons. Kjeldsen (2000) described how visual metaphor in a political advertisement could make a host of arguments about a candidate’s fitness for office.

Meme forbidden in Germany.
Contravenes Criminal Code 86a

Hier noch einmal die Sequenzen von Daniel Ginsberg aus dem vorigen Post.

Object - Sign - Interpretant

Das 'Object' in dem Meme ist Heimarbeit (Work from Home)

Das 'Sign' ist Nein (das ambivalente 'Nine' als Verballhornung als auch als Alludierung auf den nine-to-five job)

Der 'Interpretant' ist Marissa Mayer als Hitler (siehe Tineye), natürlich mit Swastika (das tausendfach bekannte Hitler Meme), denn es gilt eine Message zu unterstreichen.

Wie Daniel Ginsberg es ausführt: "The way it works is that the interpretant-object relation mirrors the sign-object relation."

"Es funktioniert so, dass die Interpretant-Objekt-Beziehung die Zeichen-Objekt-Beziehung widerspiegelt."

Daniel Ginsberg weiter: "The versatility of these memes arises because, combined with object labeling, they can capture an entire semiotic relation in one image."

Und nun kommts: "As long as "It's semiotics" doesn't become the new "Time for some game theory," it's all good." MAW, solange nicht wieder Nonsense kommt.

Alles klar auf den billigen intellektuellen Rängen im Kangaroo Court München? Die lächerliche Münchner Polizei bleibt da ganz draussen. Hoffnungsloser intellektueller Horizont. Mir fiel bei denen immer der Begriff 'Intellektuelle Legasthenie' ein und siehe da, nachdem ich durch Zufall gegoogelt habe, ob es da was gibt ... und da ist es.

. . . . . . . . .

Richard Dawkins on the internet's hijacking of the word 'meme


"As for me, I’d rather spread memes than genes anyway."

Um den Zirkel zu schliessen, bietet sich an, so zu schliessen wie begonnen, mit durchtriebener Dummheit aus dem Kangaroo Court München:

"Die festgestellte Verwendung und Gestaltung der verfahrensgegenständlichen Bilder unter Verwendung von Symbolen der NS-Gewaltherrschaft lässt vielmehr vielgestaltige Interpretationen zu, auch eine Interpretation, die gerade nicht als Distanzierung anzusehen ist."

OStA Weiß - OLG München

In diesem Sinne, Gute Nacht.

Ob diese Geistesbolzen überhaupt so etwas wie ein Verkehrsschild verstanden haben???

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Hinweis: Nur ein Mitglied dieses Blogs kann Kommentare posten.